Showing posts with label makan. Show all posts
Showing posts with label makan. Show all posts

Thursday, September 22, 2011

Laksa Sarawak

Assalamualaikum
=)

burrrpppp!!!!!
alhamdulillah....

hehe..
kenyang...


yeay !!! seperti yang tertera di atas..
ari ni kami mkn laksa sarawak...
tadaaaaaaaaaaaaa


*pic sy curi dari blog die nih : JOSEPH


ye yee...
x p sarawak pun..
tp ager la...(anak jati sarawak dari kuching nih yg masakkan..)
huhuuu...

nyum nyumm....
sory2...proses memasak adalah dirahsiakan..
resepi RAHSIA OKEYH!!!

DIULANG... RESEPI RAHSIA....
huhuhuuuu


(padahal beta kat atas nga meng-ON9 kn diri.. amik BAU je...)
hehehe ....

^___^

pasal tu la x dpt nak snap pic tym mereka nih masak...

okeyh..
mari kita berkenalan ngan tukang masak terbabit :

NAMA : Ager
UMUR : 22 thn
POST : KETUA TUKANG MASAK ARI NIH

NAMA : MIA (KAK MIA kekekekekek=p)*umur kami sama sebenarnya
UMUR : 23 thn
POST : ORANG KANAN KETUA TUKANG MASAK


NAMA : IZANI
UMUR : 22 thn
POST : die kata die tukang racik ? carik ? daging ayam...okeyh

okeyh..
saya pun nak interprem gak kan...
hahaha Me as a tukang potong telur dadar biar jd panjang2 and halus x halus sgt la...=p

so, lelain... ahli rumah adalah tukang makan..

TUKANG MAKAN TEGAR NIH

AYU- AGER- JIHAN- ZANI-ZANA-YANA
ANIS
K.MIA


*pic lama nih.....
*kami da dok serumah dari sem 1 lagi.. n now da sem 7..so da kenal sgt2 da baju dalam masing2...huahuahuahuahuaaa....
=ppp



*nga wat projek pki masker telur nih..
k la ..
nak tggu mask kering nihhh

bubbye!!

=)



Tuesday, March 15, 2011

perut boncet sebab gembira ^_^

Assalamualaikum..=)

hye hye yai...

gembira je hari ni kan sbb nk tggu ari isnin lama lagi..
hahaa..
ceit..padahal.. nk kena ready jumpa Sir. V sok..
matila.. journal utk research x habis lg aku baca..
*ehem ! bkn 1 journal je ok!!!*
=.=

td p timbang berat...
curik2.. patu mesin tu terus rosak kitorg buat..
8tu la masalahnye mesin canggih2 ni.. byk sgt button.. tekan sana..tekan sini..
last last hang..
pastu kitorg pun blah cam tu jer..~~~
>,

orait, al kisahnye.. td timbang berat kan. so wat2 terkejut la bila dapat tau berat makin naik..
huhuu.. pastu tetiba excited untuk mendiet kan badan..
padahal.. da 3-4 tahun cakap nk diet..
tp sume separuh jalan..
haha.. mana x nye.. aku dikelilingi org2 yg kuat makan..
tp dorg selim la.. hohooo...

berbalik kepada tajuk entry..
; perut boncet sbb gembira ^_^

betol la kan?? haha.. ye x? lau yg da kawen tu, lelaki rata2 mest akn naik punye la tang perut..
pompuan pun sama la..(of cos lebih ketara lau pregnant kannn~~~)
hihiii..
but aku yg bujang ni happy da tentula sbb family and rakan2...=)
..........................lompat lompat lompat......

dipendekkn cerita..
last 2 weeks, bertempat di Mid Valley(x ya g jejauh, sini pun da cukup byk tempat mkn)
kitorg da menghabiskan seharian dengan makan je..
ini cuma la satu hari... n cuma jumpa lebih kurang 2 3 kali 1 sem...
lau every month jumpa?? x tau la aku nk kate apa..
n ni pun cuma 1 bahagian je dr geng2 kuat mkn aku nih.. hahaa..

skip...skippp....skipp.....

picca !.. enjoy ~~ sila la makan..=)

ok, first kat rasamas.. tukang bayar nga pilih order.. heehe
ni ape tah.. tp sedap dan sgt kenyang
nanie... ni makin kurus.. lau tambah kurus lagi pasni x tau la nk kata pe
dayah..pun da makin tembam
kat garden
barramundi bla bla.... ape tah.. tp ni ikan la...sedap.
spae nk diet, boley mkn ni
zyra.. mangkuk die tu, nmpk cam kecik je lam pic, padahal.. besar 1 periuk tuh..
ni cukup lau nk wat stim muka ni
chicken teriyaki. sedap..!!

kami ni jenis yg suka rotate2 pinggan tu.. dari zaman matrik lagi da kitorg amalkan.. so, adil la.. sume dapat mkn sumer bende..
so total2..ari tu kitorng sorg je da melantak 10 jenis mknn... (5 x 2 = 10) kan..
pastu, desert x kira lagi... ader la dlm 3 jenis.. erm.. air... pun x ya la kira kan..
erm..pop corn... erm... air lagi.. erm.... ermmm...
huhuu.. kira la sendiri.... =ppp

mula2 makan kat rasamas.. waktu tu dalam kol 11 lebih.. pas mkn.. kami jln2 jap.. patu g tgk muvie.. kol 1..
citer BEASTLY (best la jugak)

pastu baru la mkn kat Garden tuh.. membuncetkan perut..

patu bila da petang,
kami pun pulang...


=)))


Monday, August 9, 2010

wonderful Nite!

Assalamualaikum..

=)

wah..letih tol 2 3 ari ni..

dinner nye keje la ni..

n akhirnye..mlm td..

da slmt da program dinner kitorg..

masquerade nite

k, x larat nk sory byk2..
cuci mata tgk pic je ok?..































pic pre- masquerade...tym preparation summe mls nk upload...
hehe...

lelaen pic kt fb..
nk tgk, g fb yer..

add me : yana kenja

=)

Tuesday, June 1, 2010

tamat la sudah~

Assalamualaikum w.b.t
=)

hye semua
hehe..
hari ni tepat 01/06/2010

dan semalam tepat jam 00.00
aku menamatkan siri jelajah contest "Aku dan Makanan Itu"
yg aku anjurkan
hampir sebulan ni.
huhuu

maaf yer..
x pat nk terus kuar kan list pemenang.
=.=

top 10 or maybe terus winner aku akn
umumkan hr jumaat mlm or sabtu ni oke.
sbb nye, aku ader presentation jumaat ni..
huhuu..
nk kne present case....
walalaaaa...takutnyer..
so skng kne prepare case cantik2,
SOAP nk kena settle kn n mcm2 lg mggu ni..
so ...maaf sgt2....

=.=

ampunkan batu yer
huhuuu...

@_@

Monday, April 26, 2010

Pen Oh Pen

smlm paper CR..
ha..peristiwa yg x best berlaku..
of cos la aku x berjaya mnjawab dgn successnye..T_T

huhuu...
*MR.V...ai ta mau repeat paper ni*

huhuuuu
X_X

yg x best kan..erm..
DAKWAT PEN aku ley lak nk maen cak2 kan?..

ish..
mmg la aku bwk masuk 3 btg pen lam hall tuh,
tp aku ske guna 1 tuh jer..
pastu da la nga nervous2 kejar masa yg da x cukup tuh,
ley plak pen spare pun wat hal..
ishkkk!!..
agaknye aircond sejuk sgt kowt..sumer nk BEKU!..
LIQUID PAPER pun ta mau kuar jgk!??
padahal tym jwb paper Neuro oKe jer~

ayooo...
ape nih..!!..aku ingat manusia je pndai SABOTAJ.
ni
STATIONARY pun da pndai nk maen sabotaj2 jugak????!!!
ishkishkishkkk....
Naya jer...
Seb bek dpt habis jwb soklan tuh..

hurmmm...
kesimpulannye...
JGN PECAYAKAN ALAT TULIS ANDA..
huahuahuaaa...
=P



buang masa


Aku stdy ni td:

btl..x tipu.. aku nga stdy...
SEE...
@@

pastukan..tetiba usha2 jap kan
ms dak tuh~..
huh..pape ar...
oh~..budak tuh.~
DIE ex aku...
X_X

ele..da 2 thun da putus, perlu lak anti*emetic*
ngan aku ..
huh~..






itu pengakuan jujur dan ikhlas dr aku..
huh..
ye..tau...

"ko nk hegeh2 kwn ngan die wat pe kan?"
"ahah!..tu la..aku ske cari musuh ni"

*stupid*

cam la aku nk lg kat kaw..ko ngan Die*ur GF la*
same jer..
huh.. awek ko lg x ley blah..sebok nk cari aku an~..
aku da remove dr ms, g add kat fb lak an~..
pape ar..
nk wat aku jeles kah?lupakan je la niat mu itew..
ingat aku nk jeles ke tgk korg becinta?..
xbest pun ~..

uh..
FYI..aku XHINGIN lgsg nk KO lek
OKE?

SBB: aku still ingt pe SALAH ko kat aku..
huh!
wew
X_X

and
AKU da de
buah ati aku sendiri la weyh~





Sunday, April 25, 2010

zaman baby Ku~


ha...
aku nga bosan2 n ngantuk2 td..
so aku pun merajin kan la diri kemas2 folder pic aku yg da besepah n becampur2 tuh..
pastu tetiba tejumla lak folder pic tym aku nga baby2 kan.~

hihii..
al-kisahnye gi tu lah...

*pic tuh snap pki fon nye kamera jer~*

x dan nk g scan cos kat kampung tym tu..

aunty x kasi lak aku nk bwk lek pic2 tuh sumer lek KL..
huhuu..

aaa...meyh nk citer..

pic yg petama:
aku ngan arwah tuk munah..
rindu sgt kt atok...
tym tu aku bru 2 bln kowt~..
*ikut tarikh yg kat pic tuh la..

*ea, pesal blog aku ni bila aku upload pic, pic jd tecik2 n pecah2 ea??..dulu cam x jer????*

huh~...
X_X

pic ke-2: close up jer tuh..haha..tym tu umor 2 bln gak..

pic ke-3: blja guna walker

pic ke-4: 1 2 babysteps, 3 4 babysteps~...

pic ke-5: rambut da pnjang..^_^

pic ke 6: pic aku isap puting..FYI,..aku lepaskan puting tu dr mulut aku smpai aku umor 6 tahun kowt??..tp yg pasti nye, aku lepas dr hiap botol umor 9 thun..
heheheee
*sal tu gigi x CUN*

pic ke-7; nmpk kan teddy merah tuh kan..die lm jagaan aku sampai drjh 3 ke 4 tah..tp tym tu mmg da lunyai la..
sbb nye kan, aku de tabiat pelik sket, aku ske kutil2 teddybear tuh pastu masuk kan lam Lubang idung nih..
huahuahuaaa...
*patut la x mancung~*
=p
abis kapas2 lam tuh sumer..huhuu...
aku sgt rindu MR.TEDDY tuh

pic sterusnya: da pndai jln, pastu blaja nek basikal..

last skali, bila da besar la..
hihiii

^_^

tu je la nk conteng2 kat sini..
-sekian-






Saturday, April 24, 2010

cakesssssssss...

durian cheese..
sgt teringin nk rs..
=)

chocolate strawberry

chocolate indulgence

new york cheese

caramel cheese

uh...cake!..KEK!.dan cake lg..

nyummm2...
=)

bhagianye rs..
huhuu....
aku da menjamah sumer kek2 ni lam masa 3 ari yg lalu..
beturut2 mkn kek..
adoii..
GEMOK la aku..
ngengengee..




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...