Sunday, March 19, 2017

Olla 2017

Hello everyone.
Assalamualaikum w.b.t.

.
.
2017.
19 March 2017 dah.
.
.
5 bulan da berlalu sejak ayah pergi buat selamanya.

Ya... Ayah da xde. 16/11/16.. Ayah pergi buat selamanya
.
.
Tolak tepi hal tu. Tak nak bersedih lagi. Cukup la sebulan lebih mental breakdown. Rasa x dpt terima hakikat yg ayah da xde. X dpt nk tgk bila org lain update fb or insta. Rasa macam " hey korang ni x faham ke kita baru kehilangan  ayah kita.. Kenapa korang post happy2 macam tak ada apa yang berlaku".. Ya... Tu la apa kita rasa masa tu. Kita lupa yang setiap orang ada kehidupan sendiri. Kita besedih.. Kita je la yg rasa. Org lain tak rasa yang sama..
.
.
.
Tahun ni da 29 tahun. Hidup masih macam ni. Tak de hala tuju yang jelas. Kita mmg ada matlamat. Tapi kita x berusaha untuk jadikan matlamat kita kenyataan.
.
.
Kita ada plan kita. Semua on paper.. Or dlm kepala. "Mental note". Tapi kita tak berusaha ke arah itu. Kita memang 100% salahkan diri sendiri.

Kadang kadang timbul kesedaran. Dan kita berusaha untuk ubah diri ni. Tapi bila mula ada halangan.. Kita jadi mengalah. Kita x cuba teruskan. Dan kita salahkan faktor lain. Sedangkan sebenarnya tu salah kita. Salah diri sendiri.

Kadang bila tengok orang lain.. Kehidupan dia.. Travel sana sini, Family..husband n kids.. . Lovey dovey .etc etc... Semua tu buat kita depressed. Kita admit.. Kita ada anxiety..kita ada depression. Tp kita tahu kita boleh control. Tp bila kita tgk balik yana dua tiga tahun sebelum ni, yana tu lg positif dari yana yang sekarang.

Senyum semua tu plastik. Untuk cover perasaan hati. Kita betul2 lost control awal bulan lepas. Nangis semahu mahunya.. Meratap.meraung..Lepaskan semua yg terpendam dlm hati kita. Kita rasa kita xde tempat bergantung. Kita tak dapat nk luahkan dekat sesiapa. Macam batu dalam hati.
Lega bila dilepaskan. Tapi memberat kalau dibiarkan lama lama.
.
.
Love life..? Consider kita mmg xde luck dlm hal tu. Kita da putus asa. Malas mencari. Da pasrah.

Sekarang kita cuba nak bangkit balik. Cuba tanam kekuatan dalam diri. Cuba jadi yana yang dulu.  Yang dulu.. Tapi lebih baik. Cuba capai impian. Cuba nk realisasikan matlamat. Semoga yana berjaya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...