Saturday, April 14, 2012

sebulan di kuantan, pahang

Assalamualaikum

=)

berzaman da x update blog..

ok la.. untuk makluman sekalian, skng ni da genap sebulan da aku jd penduduk tetap kat kuantan ni. bkn berhijrah atau berkahwin atau berkerja atau sebagainya
cuma menjalani kehidupan praktikal yang wajib/ x boleh nak skip/ stress/ oh tidak/ "kenapa kenapa kenapa" !!!!

" .... " ---- indicate something yg aku x mahu huraikan dgn lebih lanjut.
biarlah hati ini saja yg mengetahui.. huuuhuuu...


ok la.. aku update ni pun atas permintaan SITI RAFEAH ABD. RAZAK. yg sgt rindu kat aku. hehehe...

so sebelum pergi lebih jauh, meh la aku share kan sikit sebanyak rumah hinggap aku sepanjang kat sini ea peah ea...

ok, sebelum rumah, ni lah hospital nye, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan Pahang

byk lg kawasan kat hospital ni yg x di-explore lg. ntah bila tah nk explore..

umah...
kat belakang hospital je. jln kaki 5 minit ke smpi hospital, x de pic la plak. huhu. len kali k..

ok, dlm bilik plak.
bilik plywood. 2 org, ok la. x besar mane pun. yg penting selesa kan..

ok, ni katil bujang
sepah sket sbb baru pas lanyak ats tuh..

almari, ni almari kecik je.. selayaknye letak uniform je la

then ader la brg2 kegunaan harian aku letak atas tu

kasi zoom sket

perfume, bedak, deodorant, foundation, getah rambut, lip balm, etc etc etc..
ok, aku bru try revlon colorstau liquid foundation tu, so far, ok. bagus sgt aku rs sbb die wat muka nmpk matte, x nmpk berminyak. tp aku x ske sbb die x de pump! kena tuang!!!
n syg, aku da bertambah gelap plak spnjg kat kuantan nih, so colour die tu da agk lari sket. tp sbb pki tudung kn, x la nmpk sgt. huhuuu

n ni plak random stuff dlm laci tuh
pad.. beselakan sume pompuan ader stok nih, panty liner, mustajab, powder puff, wet wipes, shiseido mask, ginvera eye roll etc....

next
luggage
satu bag ni je ha bju aku kat sini. sket kan?
tadaaaaa.....ehem2 da disorok. huhuuu... bwk byk2 bju bkn pki sume pun, so apa yg penting je la yg ader...
ok, ni plak bag sandang yg aku uung ari2 g hospital. penuh, bersepah. mls nk kemas. brg wajib ader: test pad, botol air, payung, pensil case, kunci, notes
yg ni plak bag laptop. ayh belikan. cantik mmg cantik. tp berat.
letak laptop lg tmbh berat. huh. tp, TQ ayah !!!!

pastu stok buku2.
ader sekotak lg kat bilik ager, x muat nk letak sume kat sini. ni aku susun bawah katil je. cm matrik dulu dah gayanye.
ni plak meja wat keje. x nk guna, sorong balik letak bwh katil. jimat space.

ok,
skng ni aku start mkn supplement balik. dulu mkn tp da nk 2 tahun aku stop amik supplement. ganti ngan minum susu 2 kali sehari. bgi dipam2 badan nih naik bila minum susu ari2 almost setahun. huhuuu...harap2 tulang ini tidak rapuh la kan...

so skng aku mkn supplement balik..

kalau dulu blackmores, and appeton,
skng da tukar
BIOGROW n Flavettes
Biogrow B complex+minerals
Biogrow Evening primrose oil 1000mg
Biogrow Fish oil 1000mg
Flavettes Vitamin C 500 mg

ok, stok mknn!!
penuh satu bag bantal
ni pun da byk kurang niih

ok
and sbb aku mmg ske wat stok, so mmg aku ader stok toiletries and ubat ubatan

ni stok supplement

stok ubat. x tahu bila2 ley pening pale, demam or selesema kan. so ni mmg sgt2 penting, n mak akn bising lau aku x bwk ubat g mane2.

n tak lupa gak yg ni. mane la tau tetiba terjatuh or plg common la, melecet kat tumit tuh. huhuuu...

ok.. stakat tu je la dulu wat masa ni. len kali aku update lagi. pasni kehidupan kat hospital plak lah k.

chiowwwww...



1 comment:

RalphRazaq said...

Ya Rabbi Ya Tuhan...aku suruh kau update pasal practical life kau la..hahaha anyway stok makanan dan stok2 lain tu memang tak boleh la hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...