Tuesday, July 16, 2013

30 day blog challenge: DAY 4: YOUR VIEWS ON RELIGION

Assalamualaikum w.b.t...

hye hye rakan rakan taulan..

da masuk hari ke 4.

DAY 4: YOUR VIEW ON RELIGION

Orite.. untuk memulakan mukadimah ini.. aku nk bg tau lagi sekali bahawasanya aku bkn la org yg pndai bercakap berkaitan agama ni. tp.. untuk menjawap soalan ni kan.. aku akan ckp ape y aku rasakan la.. harap maaf andai ade salah silap.
=)

ok.. Aku bangga di lahirkan sebagai seorang Islam. adalah satu rahmat yang x terhingga andai seorang kafir itu diberikan hidayah oleh Allah S.W.T dan dibukakan pintu hatinya untuk memeluk Islam. Bagi aku Islam ni lengkap. selengkap lengkap nya. x perlu di olah2.. bila olah jadi nya tu lahhh..da berpuak puak... mcm apa yg berlaku sekarang.. perbalahan antara puak syiah dan sunni.. (ini mmg aku x nak sentuh la.. mmg pnjg berjela jdnya ni. korg kena rajin2 kan diri google punca berlaku semua ni. dan kemudia buat la kesimpulan sendiri) .. pastu satu lagi kes yg hangat sekarang ni bila umat islam yang sedang menjalani ibadah puasa ni di sakitkan hati oleh pasangan ca ya nun alif cauvenisme dgn cara post pic slmt berbuka puasa dgn ba kut teh. siap ade cop halal lgi tu derrr.. n ade lagi kes y budak ca ya nun alif gak jaga cc kot p lontar ba alif ba ya kat surau. (citer ni aku x clear sgt.) x ke vangang tuh...
apa yg dorg x puas hati dengan islam ni aku x tau la kan.. da duduk kat Malaysia dr kecik smpai besar. aku rs x de lg org islam p kacau tokong dorg tu. aku y dtg mlwat tokong dorg time p penang dulu pun jg tingkah laku tau. respect dorg nk sembah patung2 dewa dorg x de nak kacau2 or meludah or buang sampah merata2. yg dorg tu dengki sgt kat islam ni mmg aku sgt2 x paham.
disebabkan ini topik berkaitan pandangan aku terhadap agama. so aku x nak la sebut pasal isu perkauman or politik kat sini/ tp yang pasti.. secara tersiratnya..ni semua berkait rapat antara satu sama lain.

apa yang pasti. agamaku satu. Islam.
Aku naik saksi bahawa Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah. dan aku naik saksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...