Tuesday, August 3, 2010

SURVEY itu sgt PENTING

Assalamualaikum
=)


NAK BELI ENSET BARU!!!!

alkisahnye...

teman atiq g cari fon..

ok...aku mmg nk tukar fon dar awal tahun ari tu..

pendam je hasrat ni sbb dwet x de..

cam org slalu kate..lau x de dwet. dok diam2..!

huhuuu.....
*nangesss*
T___T.....


sedey2...
so dari ari tu aku simpan hajat nk beli samsung corby PRO ni...



dari harga dir RM900 lebih..
mpai la skrg..
da murah giler da kan...
mube RM 500 lebeyh kowt~...

memandai je aku..

n disebabkan sem ni masing2 da kaya selepas bapak angkat JPA kasi dwet elaun,

so ramai la kwn2 aku nk beli fon baru...
jihan nk beli fon baru
zana nak be baru
k.mia...
ager...
dan lelain..
n ader gak la dak2 kls lain cam ain n yani da pki fon ni..
ain pki corby cool...yani corby pro kowt..aku x sure cos x godek2 lagi fon die...

n aritu teman atiq g beli enset baru..
lagi la menguatkan azam aku nk beli enset baru,..
haha..
so g la loyat...(low yatt plaza) survey enset sana..
so atiq kate:

"cari ap nyer fon je dah la kan"

aku pun kate:

"ok jer"

then kami cari2...survey la...

atiq nk cari fon nokia C6..n aku siyes jatuh ati giler kat fon ni..


AKU NAK BELI FON NI NNT..

!!!

kekawan...jgn tiru keyh!!

k, so g la kat kedai2 biasa...

wah...AP set RM950 ...lau Ori RM 1050-RM1100

giler mahal kan..pastu atiq nk kaler putih.. so ader kedai tu kater...yg putih mhl sket..
tmbah dlm RM30 ..bila tnye nape..x jwb lak kan cina tuh..

keyh2..
pastu kami pun jln2...n masuk kdi NOKIA.. ini sumer oi je keyh~!!..
no AP set here..

pastu...tgk harga.. RM 975 ori set..sumer kaler ader...
sume accessories ader..

giler murah x????

ori set lagi murah dari yg beli kat kedai2 luar tuh..
ishkishkishkk...
betapa la mereka itu penipu..

hurm..pastu promoter nokia tu pun cuter la, kalau beli kat luar(bkn wakil nokia sah) dorg akan kater kaler putih ialah limited edition cos dorg x de stock byk, n bb tu dorg jual yg kaler putih lagi mahal..
padahal..sama jer sume...x de special edition pun..

k pastu kami pun kuar g kdi lain.. tnye harga lagi... still yg ori rm1050 ++ ...so, ckp kat org kedai tuh,
" pergh...beli kat kedai nokia ori lagi murah dari kat sini"

tebeliak mata dorg..

huahuahuaa...
dan aku n atiq terus blah..dorg kte lau nk harga ley runding...blablabla....
better amek ori set terus yg mmg ader 100% guarantee kan...
so, g la amik kt kdi nokia tuh.
siap 2GB memory card skali.. x de tambah harga lain, sbb itu da package.. n pastu, lau nk amik 8GB memory, harga dlm RM1150 lau x silap aku..
warranty setahun kat mane2 nokia service center kan..

x ke berbaloi..

so atiq pun amik la NOKIA C6 kaler putih kat situ...

k, fon nokia C6 tu support until 16GB, tp die recommend guna 8GB je la..takut hang..

function sumer ader,
free GPS, camera 5MP. WiFi, bluetooth..
n sumer basic ader la..
lau nk tau lebih lanjut..
review la sendiri..
hahaa...

=)

AKU NAK ENSET NI !!!!

*walaupun aku da ader 3 enset skrg ni n 2 enset x terpakai...*

huahuahuaaaa.....
*giler tamak*



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...