Monday, January 31, 2011

pon pon talipon oh handphone

Assalamualaikum...=)

hehe.. mood arini riang gumbira cam kanak2 kiki lala..

ngengengee...
bkn apa, baru je balik dr honeymoon (ceeewahhh....) honeymoon la konon..
dari bukit tinggi..
itu nnti ku cerita pada next entry keyh !...
hhehee...

tp sblm tu, ni mau citer2 sket pasal evolusi enset yg berlaku pada diri aku.
ta mau aku citer pasal evolusi tepon dlm dunia ni..
ye ye..
yg aku tau telefon dicipta alexander graham bell , yg petama kali guna pun die kan...

ok..cukup2.....

ok, x mcm budak2 zaman skrg la kan, tadika pun da pki fon, canggih2 lak tu, k, aku sbgi manusia yg lahir tahun 80-an ni,, masa aku form 1 baru la aku dpt pki enset aku yg pertama...
x canggih mane la bai.. tapi tym tu tahun 2000, da ader fon pun bkn ade makna pun, memember sume mane ade fon lagi, sume still pki tepon rumah.. n kedit tym tu mane ade top up rm 5, rm 10..
stock maxis pki rm 60 plg rendah... hahahaa...gila gaban, byk stok kedit aku yg tekumpul...

ni la tepon aku yg pertama..
ade lagi kat umah, tesimpan rapi dlm laci.. bateri je da rosak, aku nk g beli bateri kat kedai pun cam malu je, ade ke jual bateri fon ni lagi..
ha, kat fon ni la msg cinta pertama aku dpt.. hehehe
;p
dr siapa? identiti nya dirahsiakan..huhuu...gatal...gatal....

dan kemudian nye, setelah puas becinta ngan fon di atas, cinta aku beralih arah plak kat nokia 3330...
seperti yg dia atas, bee je fon ni, bunyi pun monofonik je, skrin x de kaler..
ala2 3310 jetp aku up sket la.. 3330..hikhikhikk....


tp hubungan kami x tahan lama.. dia hilang di dalam kereta.. sbb kete ayah aku kena pecah2.. ishkishkishkk.. sedeyh2....

sbgi gantinye...

ni la die nokia 5210.. sgt best, ley main baling2.. x ya risau enset rosak.. hahaa.. cover die bukak atas bawa.. bkn depan belkang ye, n fully dari rubber...
sgt seronok, lampu die pun kaler oren gitu.. ni aku pki tym aku form 4 ni...
dan hubungan cinta kami pun x tahan lama, die hilang bila beg skolah aku kena geledah ngan jembalang tanah..
budus punya org.. nk rompak, rompak la beg org len.. ni aku plak yg jd mangsa..
sgt sedey wooooo .....
pengajaran nye: jgn bawak fon yg sememang nya haram di bawak ke sekolah masa tu!..

lepas tu, atas dasar ihsan dari ayh ku yg tercinta, die pun mengganti kan tepon tu ngan yg ni:
nokia 1100... tym ni tahun 2004-2005.. masa ni enset yg kuar da byk yg kaler2 skrin, ader kamera, bunyi poly or mp3 dah.. so, kirenye aku agak terkebelakang la jugak.. wuhuhuu..
ahhhh..peduli apa aku kan..kan..kan...
bg yg x tau tu...ni la ensetnye,
lama gak aku becinta dgn enset ni, hampir 2 tahun, pastu aku beralih arah...

masa tahun 2006-2007.. tym kat matrik, ayh belikan fon baru..
tah ape kena ayh tetiba baek ati belikan fon baru kat aku..
so, aku pki je la kan.. LG B2100
fon ni la fon pertama aku yg ader camera.. VGA je pun.. xpe la kan.. x kisah ..jnji gua boley posing2 sepuas ati.. simple je function fon ni.. x hebat mane pun..
pas puas berjoli ngan fon ni, di tahun 2008-2009
aku tukar fon, sony ericsson w910

function da up la sket kan.. camera pun da 2mp, yg len cam bese la.. korg mesti tau kan...
tp pada satu ari, aku anta fon ni g repair kat kdi cos mic die rosak, n da agak hang la software nye cos asek slalu tehempas kat lantai. bkn aku ngaja, sbb nye, mlm2 aku tidor, aku letak fon bwh bntal sbb aku set alarm, so slalu la aku tetolak fon ni jatuh bunuh diri ke lantai tu..
tp bila anta repair kat kedai, kedai tu budus g tutup plak.. melarikan fon kesayangan ku ini.. hancur luluh hati aku.... saat itu teraa nk memaki hamun je tokey kedai tu. puas aku tepon nombor die, x bejawab. rasa mmg nak carut marut n maki hamun segala...
seb baik mak ader.. mak ckp, sabor2.. beli la fon baru.. so pe lagi, aku beli la fon baru... ngengengeee....
ni la die SE W508

function sume sama, camera je naik 3.2 mp.. yg len basic cam 3G tu sume ader la..
yg x best nye, sbb x de wifi la kan.. huhuu.. x pe2...

pastu, saje2 je la kan beli fon bodo-bodo..
saje je nk wat isi simkad aku yg telebih ni kan... so aku pun beli la nokia 1661-2

ni la die ..wat menggantikan fon aku yg nokia 3120 yg da rosak speaker sbb jatuh tehempas dari tingkat 2 katil tingkat ...huhuuuu

dan kemudian, ayh bawak balik 1 fon ke rumah... nokia 6500s-1

fon ni problem nye ialah bateri x tahan lama.. so x de saper nk pki.. aku kan kaya*(poyos)
so aku belikan la bateri.. terbang RM120 utk bateri je.. pastu, still x de saper nk pki, sbb masing2 da ader fon sndiri, n dorg x macam aku, gila tepon n giler nombor...

so aku pun pki la.. n da mcm hak milik aku je fon tu skng.. hahahaa..

dan kemudiannye.. kan aku ckp, slack x de wifi kan.. dan krg ni maps, gps cam satu keperluan dan bkn nye kehendak, hatta abagi aku itu cuma satu alasan, aku pun membelanjakan wang aku ke arah yg vetol...(betol la konon.....)
jadi aku pun.....

C7...C7..C7....

hikhikhik...aku nye kaler brown cam yg di atas. elegant sket..huhuu....
yg ni camera 8MP.. yg len sume ader, 3g, wifi, maps..bla..bla...bla...

aku ingt nk beli N8.. 12mp... best sket kan.. tp x pe la.. len kali.. g pun itu ager da beli...
hehehhee...
duet pun da x byk.. kena jimat cermat ni..
*sumer fon2 di atas, melain kan aku ckp hilang, yg len suma ader dlm simpanan n still digunakan* ori la katekan.. panjang sket riwayat die.. n kaler2 fon tu pun sumer sama cam yg aku beli..♥♥♥

hahahhaa...
poyo!...



5 comments:

Rina Rossoneri said...

setakat ni kita hanya penah guna 3 hp sahaja..heheh dan satu hp je yg betul2 baru,yg dua tu recycle...

huhu xpelah pengajaran,lepas ni kalau nak repair hp,repair time tu gak,n kamu ddk depan mata dia

mrsbifa said...

c7 punyer gmbr xleh view la..nk gak tgk tepon latest ko..hikhikhik...

Yana KenJa said...

ross: huhu.. tu la..mmg pengajaran.. sedey sgt.. skng bila tgk org pki fon tu, mesti teringat kat yg lama tuh...=(

rina: ala, bila2 je ko ley tgk..huhuuu.. searcg kat google pun boley...

Nadhirah AR said...

cantik la SE W508 tu . huhu . nampak cam mp3 player :)

Asfz said...

bnyk gile hp dye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...