Wednesday, March 23, 2011

pujian untuk Mista Buah Ati

Assalamualaikum
=)

ehem !
sebelum korg scroll smpi abis entry pnjg ni,
sy nk g tau, ni entry yg cuma nk puji buah ati ai lebih2..
agak menyampahkan di sini, sbb ala2 cam " ko ingat boifren ko sorg je la yg perfect kan"
cenggitu la keadaan nye..

sy nk puji boifren sy JE ni, so x nk baca pun x pe.. tp click iklan yer.. HAHAHAHA !
=DDD

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

alkisah;
setahun da berlalu sejak dari tarikh aku ngan die berpacaran..
tau... setahun baru.. x de la lama pun kan.. sbb org lain da 3 4 5 tahun...
tp ada aku kesah??
hohoo... berlagak jap !
lau x de tahun pertama, mana nk dtg tahun ke dua kan??

hurm.. ok2.. to my buah ati pengarang jantung,
terima kasih banyak2 sebab faham saya sgt2..
walaupun pada mulanya, saya menyampah sgt kat awak, sbb awak ni sebuk je nk tau apa sy buat, sy kuar ngan sapa, g mane, beli apa, mkn apa bla bla bla..
pendek kata.. awak mmg stalker terhebat saya la sbb apa sy buat semua awak tau..
saya menyampah gila tym tu..
sbb saya rasa awk macam kongkong saya..
tiap masa awak ni nk saya bls msg awak, bosan saya tau x..
tp tu dulu..
skrg da x..
awak da paham..sy x suka semua tu.. sy plak yg jd marah bil awak x msg sy or x call sy..
pastu mula la sy merajuk.. tp awk x pernah bosan nak pujuk..
kalau sy marah. sy suka denda awak..
selalu mesti sy suruh awak buat lompat bintang or ketok ketampi..
walaupun sy x nmpk, tp sy tetap nk paksa awak buat jugak denda tu..
haha... puas ati saya dgr awak kepenatan buat lompat bintang or ketok ketampi sampai 50 kali kadang2,...awak x penah marah kan..
bagus nye awak..
manja kan sya sgt.. sbb tu jd naik lemak cam nih.. huhuuu...

pastu kalau saya sakit, sy nk rehat, awak bg sy rehat..
tp kalau awak sakit, sy suruh awak rehat, awak mesti x nk rehat.. rela nk berjaga jugak teman saya..
tp sy x marah kalau awak da tertido.. sbb awak mmg da x larat sgt...

dalam setahun ni, da macam2 yg berlaku..
sy nmpk perubahan awak..
mak awak pun nmpk perubahan awak..
awak da jadi makin matang..
sy jd gembira dgn perubahan awak.. mak pun germbira..
kalau dulu awak suka merayau x tentu hala..
merempit sana sini..(ye, boifren sy mmg mat rempit pun)
gaduh sana sini (ye, die mmg samseng)
selalu bersedih, teringatkan arwah abah ( ye, boifren saya ank tunggal, dan arwah abah die da tgl kan die 2 tahun lepas)
xdapat nk berfikir ttg masa depan, x dapat berfikir yg baik dan buruk..
x habis kan stdy (ye, boifen sy takat spm je.. die x habis stdy sbb family die org susah..lepas arwah abah die meninggal, die yg kena amik alih tugas jaga keluarga..mak die x ihat sgt, n die ade org adik (mak die amik ank angkat, yg merupakan adik sedara die, mak die da jg dari kecik n anggap cam fmily sendiri))
sekarang adik die da smbg bljar, jd die jugak kena tanggung adik die n mak die, n diri die sendiri..

sepanjang tahun lalu, macam2 perkara da berlaku dekat die, beraya tanpa abah.. sepanjang malam raya tu, die tidur dekat kubur arwah abah die.. die sgt rindu kan arwah... emak die, ader kena buat operation mata.. die guna duit simpanan die.. umenye.. and plus, sggup merayu kat pakcik makcik sedara mara yg sanggup utk bntu mak die..
die x nk kehilangan mak die...

die sgt susah.. hidup die x de la kais pagi mkn pagi kais ptg mkn petang.. tp die bukan org senang..
die ade prinsip: die x nk org yg die sayang hidup susah.. die rela bersusah asalakan org yg die sayang gembira...

sekarang, die da tak duduk jb lag da.. mmg da duduk kluang.. bkn sbb apa.. die da naik pangkat da..
dulu die keje kat jb (keje die wat welding utk mesin2 kilang, kilang..., bkn umah )~~~~
skrg die da jg kilang kat kluang, dulu die ulang alik, pastu die penat, teru die stay kluang, sekali dgn mak die.. mak die pun da keje kat klinik area taman tepat die tggl..
jd pembantu je.. bkn jd nurse or doctor..huhu.. xpe la kan..
et lis, mak die x de la bosan tggu die kat umh..

sekarang, die da x de utang ngan sape2, kalau dulu, setiap gaji die, die mesti ken asettle kan utang2 yg die pinjam kat pakcik, makcik or kawan2 masa nk wat operation mata mak die.. n bila da x de duit, kdg2 duit mkn or duit pki umh pun kena la tebalkan muka p pinjam..
tiap bulan, kalau dulu, duit yg ada mmg cukup2 je..
tapi sekarang.. alhamdulillah.. die da x de utang dgn saper2 lagi da... die pun da mula menyimpan balik...

hidup die pun da mula stabil..
die da x merempit lagi (boifren sy rempit yg baik..x main pompuan, etc.. die cuma suka berlumba je)
sekrang lau member die pggil jd rider, die mesti tolak.. sbb nye die kata die da ader bini.. hahhaa (aku la tu)
erm.. walaupun die cuma spm je...gaji die byk la gak.. basic die pun da RM1800++ so, biarlah... die ader amik kursus sikit2 bila die ader msa..
aku suka cara die : die kata, x pe die x dpt habis stdy, yg penting, die nak keje.. nk cari pengalaman byk2...
boss die sgt percaya kat die, sbb tu la die kena handle kilang kat kluang ni, tp die x nk naik pangkat.. die kata kat boss die, "boss, sy x nk naik pngkat, nk naik gaji je" haha. sbb nye, die kata, kalau naik pangkat, t bosa, duduk ofis.. skrg ni pun die asek duk ofis je lukis plan.. die bosan. die nk wat keje org bawah.. sbb die nk blaja skill n kemahiran...
die kata selagi die muda ni, die nk cari sebanyak mungkin pengalaman n blaja dari pakcik2 yg keje kat situ.. bagus kan die..

erm..
pastu, die ade kata nk bukak bengkel..
die nk kn kaki rempit, so, die mmg edikit sebanyak tau la nk repair motor.
mak die pun rima, sbb rmi sgt member die dtg anta motor kat umah.. so mak die kata, kalau ader duet lebih, bukak la bengkel..
die kata, skng ni, die nga berusaha kumpul budget la ni..

lupa nk g tau, arwah abah die ader tglkan ejumlah wang utk family die, tp die x nk gunakan duit tu.. die nk berusaha. susah2 dahulu, bersenang2 kemudian...

erm...apa lagi ye..
rupa die x ensem pun.. die mmg rupa samseng, die byk parut dak nakal..
selau jatuh motor, excident da byk kali..
aritu die kena rompak.. rm800 duit gaji die ilang.. penat2 die keje, kuarkan duit ingt nk bg mak die, tup2 kena rompak.. fon pun ilang..
(die mmg samseng, tp masa ari kejadian, die demam, die sgt x larat mk belasah org yg rompak die tu, lgi pun org tu berdua2)
die yg kena belasah ader la...

hurmmm...
pastu, ader jugak, rumah die kena masuk perompak.. nasib baik x ada brg berharga sbb umah kluang ni, die x abis pindah lagi, byk brg kat umh jb.. (umh jb skng da disewakn)
tp die sedih sbb rantai and loket love yg ader ukir nama aku nan die ilang (emas putih, die beli guna gaji pertama die, mahal tu.. rm400++)
Tu la die, degil, x nk kasi kat aku awal2.. skng da ilang..
die sedih sgt..
sbb selalu nye die pki rantai tu g mana2. pastu, satu ari, die soh mak die simpan.. n tu la punca ley ilang..
mak die pun turut bersedih sbb mak die kata, ni la kali pertama ank die tu beli adiah utk perempuan...mahal plak tu..

pastu, mak die g KL tgk adik die (ank angkat tu).Saje wat lawatan, sbb rindu. pastu mak die n adik die pun wat kan rantai yg sama (rantai yg ilang tu) utk aku... terharu nye aku..
malu pun ader..
huhuuu....

isyaAllah, kalau ader jodoh, ader la...
dalam masa terdekat ni x mungkin kami kawin...
haha.. erm.. insyaAllah..dlm 4 5 tahun lagi...
biar masing2 cari harta dulu.. aku pun nk hbiskan stdy aku dulu..
die plak, da jnji ngan aku, die nk ader rumah, kereta n bengkel die da beroperasi baru die nk masuk meminang..

n.. aku cuma harapkan yg terbaik utk diri die.. dan terbaik utk diri aku..
semoga hubungan kami berkekalan...
insyaAllah...

sy syg sgt2 kat die...
dan die..
cinta sgt2 kat sy...

^____________^



2 comments:

cikpia said...

semoga berbahagia...... =)

Yana KenJa said...

cik pia : tq..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...