Tuesday, July 13, 2010

Rahsia AWET MUDA ..F.O.C

Assalamualaikum w.b.t
=)

hehe....seronoknye dpt online waktu2 ni..
hurm...harap dok kat umah Gugusan tu, tenet lembap slow cam siput.
tp aku da tau da...waktu kol 2 3 pagi die jadi laju..
so kerap la aku kena stay up nih??

hihi...

k, tgk tajuk entry pun da tau da kan..
PASAL AWET MUDA...

yg sebenarnye
aku nk bercakap pasal derma darah..
tp jgn skip baca..terus kan baca sampai habis yer

hurm...
esok n lusa (14-15 hb) ader kempen derma darah kat UITM puncak Alam ni..
excited nyer aku nk derma darah lagi...

wah...sebut LAGI~ cam la da byk kali derma kan...
hurm...masuk kali ni da kali ketiga la..

seronok sgt2...bkn apa, aku ader rasa teruja nk cukup kan derma darah sampai beratus2 kali dlm hidup..
ye la, ley tolong org yg memerlukan..
bkn kena bayar pun badan aku ni nak wat darah...
FOC je..so, pe la salahnyer aku dermakan darah aku ni....
plg byk 450ml je pun..

aku pernah terdengar, org cakap, kalau selalu derma darah ni , AWET MUDA...

ye ker? cam best je kan..
n ader gak aku dengar lau kita selalu derma darah, t badan kita jd lebih sihat..

aku mengGoogle td cari BENEFITS of Donating BLOOD..
byk la gak..
antaranye, blh reduce risk of heart attack n stroke utk mereka yg berumur 40 thn dan ke atas..x kira lelaki dan juga perempuan...

ader gak sekali imbas, aku ternampak la..die cakap derma darah ni pun ley membantu mengurangkan berat badan...

lau korg rajin, korg cari la lagi..pastu g tau kat aku yer...=)




5 comments:

simbolik said...

aku pernah sekali je derma darah.. pastu dah x leh.. coz kesihatan x mengizinkan..huhu..sedih gak

Unknown said...

alahai..
ari tuh mo derma darah..
skali berat x cukup lak...
huhuh

Yana KenJa said...

adrey: lau x cukup berat, kena la tambahkan berat..t len kali b4 timbang tu isi batu dlm poket byk2 bag berat sket bdn tu..hehe..=)

simbolik: npe??? curious nk tau...

Artzlizan said...

best kan derma darah...

velasrizal said...

lps dema darah mesti penin..xleh drive jap lps tu..

Sandwich Dalam Tin ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...